13 Temmuz 2012 Cuma

Red Kit'e konuk olan ünlüler



Hava oldukça sıcak,uyku tutmadığından sabaha dek sevdiğim bloglarda turluyorum,eski yazılara bakıyorum gizlice.Hayal kahvem adlı blog arkadaşım çizgi romanlara meraklı biri.Bana ise 20-25 yıl sonra fena bi soğuma geldi,çizmekten de çizgi roman okumaktan da keyif almaz oldum.
Neyse efenim,kendisi merak etmiş engelli süper kahraman var mı diye araştırmış ve Daredevil'e ulaşmış.Bizim zamanımızda Gözüpek'ti adı.( görme engelli ama duru görüsü açık bir avukat) Yanlış bilmiyorsam Sosyoloji mezunu rokçu Teoman'ın da tez konusu  "Çizgi roman'da kadın"mış yani öyle duymuştum sanki bir röportajında o yüzden ayrıca bir severim arkadaşı,unutmayayım da bir ara bende işleyim bu konuyu.Diyeceğim konu çizgi romanlar olunca çizmekten okumaktan artık keyif almasam da sohbetini edenleri severim.
Facede bir arkadaşım var 50'li yaşlarında,sinemadan da çizgi romandan da anlarız,bayaaa anlarız.Gereksiz tevazu kibirden ötürüdür derler,o yüzden hiç alçalıp küçülemeyeceğim.Bazı geceler bir yazı bir resim veya bir film karesi sabahlara dek sohbete götürür bizi.Geçenlerde de Lee Van Clief'ten bahsederken; abi red kit'te de oynamıştı li van klif dedim ve konu aldı başını gitti,Red Kit'e başka kimler konuk olmuştu diye sabaha dek kafa patlattık.İşte meraklısına güzel bir liste, 50'lerin 70'lerin sinemasına aşina olanlar daha bir keyif alacaktır sanırım:

                        İŞTE öDÜL AVCISI ADLI MACERADA LEE VAN CLEEF
ELLİOT BELT KARAKTERİYLE ARZI ENDAM ETMİŞTİ
                                BİR BAŞKA ÜNLÜ LOUİS DE FUNES



DRAKULA ROLLERİNDEN TANIDIĞIMIZ CHRİSTOPHER LEE

                                                              YAZAR MARK TWAİN
            GERİLİM SİNEMASININ USTA YÖNETMENİ ALFRED HİTCHCOOK
AMERİKAN BAŞKANI ABRAHAM LİNCOLN 


JACK PALANCE'I ANIMSAYANIZ ?


Neyse efenim,daha sarah benhart'dan bily the kid'e kalamity jane'e kadar uzayan bir liste var,ama gene sıcak bastı,iyisi mi kapayım.Aklınızda varsa bir iki isim sizde eklerseniz.Sevgiler....

11 yorum:

  1. eN SEVDİĞİM KAHRAMANIMDIR! Daha sonraları ağzındaki sigaranın olmaması daha da sevdirmişti...yine bulsam hiç kaçımam izlerim de okurum da..:))
    Güzel bir post olmuş teşekkürler...:))

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim.Sigarayı bırakması bende ters etki yapmıştı,kovboy dediğin sigara içer yahu :) Elimde hemen hemen her sayısı var eheehe :))

    YanıtlaSil
  3. ay biraz sigaraya karşıyım da!o yüzden..:))

    YanıtlaSil
  4. Daha önceki yorumlarında da belli etmiştin bunu :)Biz sigara içenlere faşizan bir tutum sergiliyorsunuz ya,neyse :)) Bir de kuzum sizinde internet bağımlılığı var sanırım,hep online hep online :))

    YanıtlaSil
  5. Nasıl yani online derken bazen denk geliyor pek olmam başında!:))

    YanıtlaSil
  6. şaka yapmıştım yaa :) hem denk gelmenizde hoş oldu aslında.neyse iyi günler... :)

    YanıtlaSil
  7. Hımm, muhabbetinizin arasına kara kedi gibi girmek istemem ama.. Zagorcu olduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Daredevil'i yeni okudum ve sevdim. En son favorim ise... Hımm... günlerde favorim ise Corto Maltese! Levent, Corto'nun Tuzlu Denize Balad adlı çizgi romanında kimler yok ki? İnanamazsınız:) Jack Landon, Rasputin... Ernest Hemigway... Şahane bir çizgi roman ve sahiden hoş bir çizgi roman kahramanı romantik denizci Corto Maltese:)

    Yaa.. Böyle işte:)

    YanıtlaSil
  8. Corto Maltese'den haberim var ama henüz okumadım.Zagorcu olduğunuzu biliyorum,bir iki postunuzu okumuştum :)Benim zagorcu,redkitçi,tommiksçi gibi bir fanatizmim yok.Çizimleri ve konusu itibari ile Conan en iyisidir bence.Aslında yıllardır çizgiroman satın almıyorum,benim gençliğimde Marvel veya Tay yayıncılık falan vardı ve filanca çizgiroman en az 100 sayfa falandı ve ucuzdu,çok ucuz.Şimdilerde gördüklerim bu açıdan çok üzücü.

    YanıtlaSil
  9. Hayal Kahvem;heyyoo!Bakar mısın!Çizgi roman kahramanları bizi nasılda buluşturuyor..Hayal kahvem seni de Zagor aşkıyla tanımıştım dimi?
    sen kara kedi olamazsın kiiii!..;))

    YanıtlaSil
  10. Red Kit'i çok severdim küçükken. Hala da severim :) Vhs kasetleri vardı eskiden. Ama bu karakterler aklımda yer etmemiş. İlgimi çekti.

    Bu arada yazmayı unuttum bloguma hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  11. zihnin arka sokakları sizde hoşgeldiniz! :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...