21 Mart 2020 Cumartesi

Karantina mı, o da ne ?



Tam iki yıldır 2019 ve 2020 de olacakları neredeyse tümüyle bildim. Ve şunu da biliyorum ki  bu süreçte en çok ihtiyacımız olan şey gülümsemek, yüksek bir moral,olabildiği kadar...

Gündem malumunuz corona ve an itibariyle 65 yaş ve üstüne sokağa çıkma yasağı ilan edildi. Ve belli bir yaşın üzerindekiler bu yasağa asla riayet etmiyor,nasıl etsin ki. 40 yaşında biri olarak onları çok iyi anlıyorum. Biz gözümüzü sokaklarda açtık,oyunlarımız saklambaç,körebe gibi kolektif oyunlardı. Fast foodumuz annemizin yaptığı salçalı ekmekti,bir elimizle ekmeği ısırırken önümüzdeki topla arkadaşımızı çalımlamaya çalışıyorduk. Siz evde playstation oynarken sipariş verdiğiniz hamburgeri yiyor bir joystick yardımıyla gol atmaya çabalıyorsunuz. Okula başladık hoca ödev verdi mi hemen yanımızdaki internet kafelere değil şehrin merkezindeki kütüphanelere doluştuk. Pierre Loti'ye sevgilimizle birlikte gün batımını izlemek için çıkıyorduk,günümüz gençleri gibi instagram da story atmak için değil. Taa 555k döneminden beri otoriteye bir isyanımız olursa sokaklara dökülüyorduk. Sizler çoğunluk twitter da hastag açıyorsunuz. 

Yazı şuna evrilmesin,gençlerle bir derdim yok. Sadece, çağında ilerlemesiyle değişen başkalaşan insan popülasyonunu anlatmaya çalışıyorum. Günümüz ebeveynlerinin en büyük derdi çocuklarını şu tablet pc gibi cihazlardan biraz olsun koparıp sokağa çıkarmak değil mi allasen. Gençler heyy! farkında mısınız siz hep bir karantina altındaydınız zaten. Diyelim topyekun sokağa çıkma yasağı ilan edildi ve uzadı gitti bu süreç,pek zorlanmayacağınız aşikar. Biraz egzajare edelim ,belki de bir sokağa çıkma yasağı olduğunu fark etmeyenler bile olacak aranızda. Şu illeti def edince şöyle yeni bir virüs çıksa ya ne güzel olur. ( COVID-20 sadece günün en az sekiz saatini dışarıda geçirmeyenleri tehdit ediyor ) 

Bende radikal kararlar aldım ama misal; 
Şu süreç bir geçsin doğru beyoğluna atıcam kendimi,umarsızca içicem ve şu karşı masada bana gülümseyen hatunun ( hep olur öyle bir hatun)yanına seğirticem. Bir kaç dakika sonra ne kadar boş ne kadar ebleh olduğunu fark edeceğim. Ve bir yandan telefonuma şu notu yazıyor olucam" Levo ilk iş bir göz doktoruna randevu al" Ama bu sefer yılmıyacağım sayın okur. Madem yaşam bir pamuk ipliğine bağlı,o kadar da şey etmemek lazım değil mi ;)

O kadar da şey etmeyeceğimiz günlere uyanmak üzere sağlıkla kalın...

BONUS:


9 yorum:

  1. Nihayet, evde kaldın da bir yazı yazdın şuraya :))
    Söylediklerinin içinde bir cümle en muhteşemi: "Gençler heyy! farkında mısınız siz hep bir karantina altındaydınız zaten."
    Cuk oturmuş cidden.
    Bugünler geçince senin beyoğluna gidip de, oturduğun masanın karşısındaki bir kadına yanaşacağına hayatta inanmıyorum! Zaten cümlenin hemen devamında da "göz doktoru"ndan bahsetmişsin ya :)) düşün işte hayal ederken bile önünü kesiyorsun hayaldekinin :D
    Sağlıkla kal inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazarken ben de o Beyoğlu kısmına pek inanmadım dpğrusu Sezer abla :) Aslında hep evdeyim,yani işten sonra. Yazmaya devam eder miyim,pek bilmiyorum.Evde kalmanın en güzel kısmı takip ettiğim blogların yakın zamandaki yazılarını okuma fırsatı buldum. Ve belki yeni bir iki güzel yeni blog keşfetmiş olabillrim. Sağlıkla kal.

      Sil
  2. oo tekrar yazmışsın leva, bak bizi görüyorsun momentos ve ben daimi
    okuyucuların ne sevindik. artık evdeysen bol bol yazılarını okumayı umut ediyoruz. dediğin nesil bir de burnunun dibinde olunca
    krizler geçiriorsun. bak sabahtan beri kızım çöpü at demekten
    fenalık geldi. tek yaptığı hareket odası wc arası git gel.
    zaten çocuklar ebeveynlerin tam tersi oluyormuş ya kesinlikle doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzyıldan uzun bir süre geçmiş olsa da atalarımın Bulgaristan'dan gelmesi sebebiyle bana Levo yerine Leva diye seslenebilirsin Buket bir sakıncası yok :) Seninle iletişimimiz en azından instagram üzerinden devam ediyor,bu da bir şeydir ;) Yazarım bu süreçte umarım ve teşekkür ederim. Sadece kızın değil mesleğin gereği ile de onları en iyi analiz eden sensin. Demek umut yok :/ neyse.. sağlıkla kalın,Pelin'e selamlar...

      Sil
  3. Gençler karantinaydaydı doğru valla:)
    Peki kapitalizm çökcek diyolla doğru mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim öyle diyor Narda,alakası yok. Yani şöyle evrilip kapsamı genişleyecek. Günümüzde üretim makineleri sahipleri veya ilaç firmalaı değil,bilgi veri sahipleri yeni güç. Big Data,duymuş olmalısın. Sağlıkla kal...

      Sil
  4. 86 doğumluyum ve iyi ki öyleyim. Ben de sokakta büyüdüm. Saklambaç, yakantop, istop, sek-sek, ebelemece ile geçti günlerim hatta yaz gecelerim :)) Büyüdükçe giderek karantinada gibi hissetmeye başladım kendimi daha Corona ile tanışmadan yıllar önce. 90 sonrası doğanlar için durum gayet kolay, elde telefon, kucakta laptop, iş yok, okul yok, yan gel yat! Evde kal demek kolay, sıkıyorsa sen çık sokakta hayatta kal elindeki teknoloji olmadan. Tabi ki Corona tehlikesi geçtikten sonrasından bahsediyorum. Çok zor benim için de evde kalmak, çooook :(

    YanıtlaSil
  5. Gün gelecek işe bizim avatarımız,suretimiz gidecek. Biz evimizde mışıl mışıl uyuklarken beyin sinirlerimize bağlı kablolar yardımıyla bu avatarları oynuycaz.Ooo trafiği onlar çekecek,bakkala onlar gidecek,araba çarparsa ona çarpacak. Hatta karşı cinsten biriyle o ilişkiye girecek,tabii gene onun avatarı ile. Buna evriliyoruz ve bu salgın süreci hızlandırmak için müthiş bir fırsat. ( bu arada Suretler isimli filme bakabilirsiniz.) okuyup yorumladığınız için teşekkürler. Salgın bitsin hep birlikte yakantop oynarız okay ;)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Torunlarımdan biliyorum, gençler hep bir karantina altındalar zaten. Bizler sokakta büyüdük, sokak kültürünü aldık, ama çok mutluyduk. Şimdiki gençler elektronik iletişim aletleri ile evlerde ve dört duvar arasında, müebbet hüküm giymiş bir mahkumdan farkları yok.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...