29 Nisan 2016 Cuma

bam teli

''Bana şiirlerinde küfür etme diyorlar usulsüz..Lan bu kadar orospu çocuğunu nasıl anlatayım küfürsüz?der üstad Can Yücel. Haksızda sayılmaz hani. Askerdeyken komutanımın çok sevdiği bir deyiş vardı, ilk ondan duymuştum : “çavuş, eşeğin şeyine suyu kaçırmayacaksın” ilk başlar da anlayamasam da neden sonra bu lafı tekrarladığını düşününce manasını çözmüştüm. Fazla abarttın ya da bak sınırı çok zorluyorsun gibi bir uyarıydı kendince. Hatta vurgulayışından anlıyordum ki bu bana açıkça son ihtarı oluyordu.
Geçen sonbahardı, mesai bitmiş eve dönüyorduk. Birkaç gündür havalar yazı aratmadığı için çoğu İstanbullu tedbiri elden bırakmış yazlık kıyafetleriyle dolaşıyordu. Günlerden Cuma’ydı. Öğlen, şefimizden izin alıp bölüm arkadaşımla camiye doğru hızlı adımlarla gitmiştik. İyi bir adamdı x abi, yalnız siyaseten çok ayrı uçlardaydık. Zamanla baktık dostluğumuz zedelenecek pek bu tarz tartışmalara girmez olmuştuk. Uzun saçlı küpeli keçisakallı ve sola yakın bir adam ama en azından namaza falan gidiyor diye düşündüğünü tahmin edebiliyordum. Birçok konuda çokça fikri vardı, ama bu yurdumun temel hastalığı değil miydi zaten. Ve bence bu hastalıktır bu ülkeyi tarihten silecek.

Aynı günün akşamı işten beraber çıkmıştık, felaket bir yağmur yağıyordu. Üst geçide çıkmış metroya doğru ilerliyorduk. Önümüzde çok güzel bir hatun ilerliyordu. Dar bir Jean ve sivri topuklu ayakkabılarıyla gerçekten oldukça çekiciydi. Derken ani bir hareketle üzerindeki ince hırkasını çıkarıverdi ve altında japone kollu bir tişörtle kaldı. X abi : “levo şuna bak, bu havada yanıyor lan karı” diyerek beni dürttü. Belki daha fazlasını da söyleyecekti ama kadın x abinin lafı henüz bitmemişti ki çıkardığı hırkasını az ötede köprünün kuytu bir köşesine çökmüş ayağında terlikleri bile olmayan Suriyeli bir çocuğun üzerine sarıp hızlı adımlarla yoluna devam etti. X abi kıpkırmızı kesilmişti, ayarlasan denk gelmeyecek bir ders olmuştu bu ona. Ben bu anıyı o günden beri çok ortamda anlattım ve anlatmaya devam edeceğim. Hiç unutmayacağım bu günü her anlatışımda tüylerim ürperir. X abinin siyasi görüşünü hangi partiye oy verdiğini falan söylemeyeceğim. Fakat çok defa laikliğin ne menem bir şey olduğunu, kaldırılması falan gerektiğini savunur dururdu. Bizim halkımız bir tuhaftır, susar susar da bir noktası vardır,oraya basarlarsa n’olacağını kestirmek çok zordur. Söyleyeceğim tek bir şey var sayın okur eşeğin şeyine suyu kaçırmasınlar.

3 yorum:

N.Narda dedi ki...

Son güvencimiz de o nokta zaten:(

kahve telvesi dedi ki...

Bence de anlat .. Her fırsatta , herkese ...
Son kale laiklik ... Kaybettiğimiz an , bittiğimiz andır..

Balthus dedi ki...

En çok siz kadınların bu konuda hassas olması lazım bence.saygı ve sevgiler hanımlar..

bunlarda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...