21 Mayıs 2016 Cumartesi

kendimle röportaj -1



(şu mim denilen olayı asla çözemedim. sanırım okuduğunuz yazarı bir nebzede olsa tanıma arzusu,yanılıyorsam söyleyin. bende hiç böyle bir duygu olmadı. şimdiye değin onlarca kez mimlendim ama iştirak etmedim. işte balthus'u merak edenler için,biraz da can sıkıntısından böyle bir yol buldum )

Selam. Bu hafta sonu uzun yıllardır bir blogger olan Balthus  ile sohbet edeceğiz. Kendisi buna  başında şiddetle karşı çıktıysa da röportajı benim yapmam şartıyla kabul etti. Samimi bir görüşme oldu,okuyunca sizde bunu eminim hissedeceksiniz.

Merhaba sayın Balthus,klasik bir soruyla başlayalım. Sizi blog yazmaya iten sebep neydi ve ne zamandır blog dünyasında varsınız ?

Balthus demeniz yeterli. Bir gün gugulda sanırım bir yazarın kitabını arıyordum,derken kendimi Elif hanımın  sayfasında buldum. bir iki saat boyunca başkaca bir çok yazısını okudum. Çok iyiydi, hala da öyledir. Bende iyi bir okur olarak pekala insanlara böyle bir fayda sağlayabilirim dedim ve öyle başladım. Yani öncül sebebim buymuş, ama şimdi düşününce pek çok şey sayabilrim. Beni rahatlatıyor yazmak,bazen yalnızlığımı paylaşıyorum bazen öfkemi kusuyorum. Ne zamandır bu mecrada varım hmm…sanırım beş altı yıl falan.

Öncesinde günlük tutulurdu kişi en mahremini o deftere dökerdi. Hatta kimse okumasın diye evin gizli bir köşesinde saklardı. Neden niçin insan özelini paylaşmak ister ?

Çok basit, yontma taş çağında duvarlara çeşitli figürler kazıyan atalarımızla aynı kaygıyı yaşıyoruz: bende varım demek için. Yalnız burası diğer sosyal ağlara nazaran çok daha teşhirci bir yer kanımca. Örnekse,instagramda sadece fotolarımızı paylaşıyoruz,donmuş bir kare. Burada ise yeri geliyor istersek çırılçıplak kalıyoruz,duygularımızı düşüncelerimizi paylaşmak cep telefonunu yukarı kaldırıp şuh bir bakış atarak selfie çekmekten çok daha cüretkar. Ben uzun yıllar odasında günce tutanlardan biriydim. Ama itiraf etmeli günün birinde,çoook uzun yıllar sonra birisinin,birilerinin okumasını istiyordum gizliden.

Nerede o günlükler,ben hemen okuyabilirim mesela :)

Buhranlı bir anımda hepsini yaktım.

Bir cafede değilde evinizde kabul ettiniz beni,buna çok sevindim. Evin her yerinde çizmiş olduğunuz resimler var,hala çiziyor musunuz ?

Çok nadir,belki senede bir iki nü çalışıyorum o kadar.

Neden bıraktınız çizmeyi,gayet başarılısınız, bloğunuzda paylaşmayı hiç düşünmediniz mi? Veya bu alanda bir kariyer yapmayı ?

Teşekkür ederim levent. Sanırım bir iki çizimimi bloğumda paylaşmıştım. Kariyer yapmaya gelince,özgüven eksikliği diyelim. Zamanında birkaç popüler dergide amatörlere ayrılan kısımlarda karikatürlerim yayınlanmıştı. Benle başlayanların bir çoğu şimdi oldukça iyi yerlerde.

Mesela ?

İsim vermeyeceğim.

Dostlarınız sizi nasıl tanımlar ?

Sakin olduğumu söylerler,büyük bir yanılgı :) bunun için oldukça mücadele ediyorum zira sinirlenince kontrolümü yitiriyor ve en çok kendime zarar veriyorum. Sanırım birde hepsi iyi bilirdik derler :) ama en çok çalçene ve ukala olduğumu söylerler.

Ukala mısınız ?

Bunu asla kabul etmiyorum. Bilgiçlik taslamıyorum, biliyorum. Suç mu? Ama bazen bu çok antipatik oluyor farkındayım,son zamanlarda çokça konuda bilgimi paylaşmıyorum bu yüzden. Bilmediğim konuda ağzımı bile açmam,mesela futbol veya arabalar… onun haricinde pek te bilmediğim bir konu yoktur hani :) bu da çok ukalaca oldu di mi ? :)

Edebiyat ve Resimi biliyoruz, diğer sanat dallarıyla münasebetiniz nasıl ?

Dans haricinde hemen hepsiyle aram iyidir. Mesela sinema benim en profesyonel olduğum dal diyebilirim. Müziğe gelince sadece iyi bir dinleyiciyimdir. Ama komiktir sanattan tek para kazandığım dal müziktir :)

Nasıl yani ?

Zamanında birkaç yıl beyoğlunda bir arkadaşımla canlı müzik yapıyorduk. İyi bahşiş alıyorduk doğrusu

Enstrüman mı çalıyordunuz ?

Hayır Ati çalar ve söylerdi,ben nakaratlarda araya girerdim sadece :)ama iyi bahşiş topluyorduk.

Sesiniz güzel o zaman ?

Mutevazı olmayı pek sevmem,ciddi söylüyorum iğrenç bir sesim vardır,dinleyenlerimiz alkollü olduğundan arada kaynıyordu işte ( karşılıklı gülüşüyoruz )

Bu keyifli sohbetin devamını haftaya paylaşmak üzere hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...