2 Ocak 2017 Pazartesi

Kötü


Hala yazmamı düşünenler, emin misiniz? Sizi bilmem ama benim bu şekilde devam etmem çok zor. Yalnız söz verdim ve kötü bir huyum var verdiğim sözü tutarım. Madem öyle, yani devam edeceğim yazmaya o halde şimdiden uyarayım bundan sonra okuyacaklarınız size hep kötü hissettirecek. Yani ben olsam okumam, hatta takibi bırakın derim şu andan itibaren.

Telefonum çaldı bugün, hani pek sık çalmaz. Hatırımı sordu arayan, sesindeki canlılıktan sanırsınız ki Danimarka’dan arıyor. Nasıl olabilir kötüyüm elbette dedim, ah! Neden dedi. Haberleri izlemiyor musun diye sordum. Evet ya bende çok üzüldüm dedi, bu kadar. Sonra kendi gündelik sorunlarından yakındı uzun uzun. Misal, işverenim şöyle dedi, sevgilimle aram şundan bozuldu gibi şeyler sayıkladı.

İşte böyle olduk artık. Çok sık yapılan bir hata var ve herkesi uyarıyorum bunu sakın yapmayın diye, sizleri de uyarayım. Asla akşam yemeği yerken haberleri seyretmeyin, asla. Canlandırma mı ister misiniz?

Bugün Diyarbakır’da on şehit verdik, ekmeği uzatsana. Sabah koşusuna çıkan kız tekme tokat dövüldü. Yaaa tuz nerede? Şehrin göbeğinde canlı bomba patladı. Hmm çok güzel olmuş, eline sağlık bir tabak daha koysana. Cinnet geçiren koca karısını 40 yerinden bıçakladı, pişman değilim dedi. Turşu yok mu hanım? Dokuz yaşındaki çocuğa yirmi kişi tecavüz etti. Yaa ama ona daha fazla köfte koydun anne. Üst geçitten geçen yayaları damperi açık olan kamyon ezdi, onu ağır yirmi kişi yaralı üçü olay yerinde can verdi. Bakanlık kabahati yayalarda buldu. Bana bir bardak daha ayran koysana.

Belki farkında olmadan çoğunuz yapıyor bunu, derhal bırakın. Hala insan kalan yerlerinizi korumak niyetindeyseniz tabii. Hatta yemeği azaltın zira her şey, tüm kötülükler yeme isteğiyle başlar. Obur insanlardan hep korkmuşumdur, oburluk bizi öldürecek bilin istedim. Şimdilik bu kadar. Hoşça değil uyanık kalın. bybye…

5 yorum:

  1. Tahmin ettiğin gibi kötü bir etkisi olmadı bu yazının Balthus..

    Zaten her uyandığımız sabahın kötülük habercisi olduğunu kanıksadık ve kötücül fikirler dolaşır oldu günlük yaşamımızda. "Uyanık kalın" diye sonlandırmışsın ya yazını, işte aynen öyle olmaya başlıyor artık. Metro istasyonunda birlikte aynı vagona bineceğin insanları inceler buluyorsun kendini, mevsim yaz ise "bu niye bu kadar kalın giyinmiş", kış ise "ya bunun sırt çantasında bomba varsa" diye düşünür buluyorsun.

    Küçük bir çocuğa şeker vermeye çalışan "herhangi" birinden şüpheleniyorsun. Kalabalık yerlerden, kendine kaçıyorsun. Tüm bunlar olup biterken "insan" kalmaya çalışmayı, sokaktaki dört ayaklılara şefkat göstermek ve yiyecek sunmakla korumaya çalışıyorum kendi adıma...

    YanıtlaSil
  2. Uyarıyı bundan sonra yazacaklarım için yaptım.
    Sanırım yazı yeteneğimi kaybettim çünkü tam da kanıksamayın demek istemiştim.Uyanık kalından kastım ise paranoyaya bağlayın değildi.Olayları doğru okuyun büyük resme bakın demekti niyetim. Ve ne olursa olsun sizin tam aksinize insana insanlığa sıkı sıkı güvenin demeye çalışmıştım.
    50 küsur yaşlarında Ankara'da köpiş sever bir kadın. En yakın dostum ablama B'ye ne uyuyor bu tarif. Sağolun.

    YanıtlaSil
  3. İnsan insana benzermiş :)

    YanıtlaSil
  4. Oynanan büyük oyuna bakıyoruz da bakıyoruz Balthus, böylesine
    küçük kuklalarken başka ne yapabiliriz ki. Ne yazık ki artık bireyci
    düşünüyorum ruh sağlığımı korumak için. Ne tv ne gazete artık, elimden gelse
    biraz cesaretim olsa emekli edip kendimi ıssız bir köye kaçacağım.orada yalnız kitaplarım ve hobilerimle yaşamak istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Buket haklısın.Nacizane tavsiye tvde haber izleme zaten.Ama gazete okinabilir hala,3.sayfaya ve manşete bakma ancak.Köşe yazarları okunabilir.Evet,yapacak bir şey kalmadı,en azından elimden geleni yaptım,eminim sende.işte pazartesi başkanımız da olacak muhtemel. Bize artık tanınan hak bu zaten. O da şanslıysak,bir kırsala taşınmak. Bilmem önceki yazımı okudun mu. Aynıyız işte. Ben maalesef güzel şeyler yazamam artık burada,çünkü kalmadı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...